Helgens..

Nu är jag back on track igen - och den här gången dröjer det läääänge innan jag åker iväg längre än över en dag igen. Hallå, skolan börjar ju om tio dagar (panik!) I alla fall, här sammanfattar jag resan i en lista:




Shopping: Okej, shoppingen i Köpenhamn sög - i alla fall för min del. Okej, de har ett roligt utbud av affärer, men majoriteten av dem finns i Sverige också, och eftersom att det är så pass mycket dyrare i Danmark, så blev det inte mycket shoppat. Nada om jag ska vara ärlig. Varför köpa något dyrt i Danmark när man kan köpa det mycket billigare i Sverige? Jag förstår det inte.

Boende: Bott på två olika hotell, superfina båda två, med jättegod frukost och icke gratis internet. Hm. Tillbringades inte så överdrivet mycket tid på hotellet, så det är väl allt jag kan säga om det.

Mat: Det godaste var definitivt den italienska maten jag åt på någon restaurang som hette.. ehh, började på M i alla fall. I vilket fall som helst, det var pasta fylld med ricotta och svamp som serverades gorgonzolasås. Så sjukt gott! Gillar inte gorgonzola i vanliga fall, men den här såsen var hur god som helst! Den godaste glassen var lätt den med some kind of glass, nougat, krossade hasselnötter, noisette och mjukglass. Som tjejen i kassan dessutom råkade göra för stor. Haha.

Fashion Week: Märkte som jag misstänkte, inte av det sådär överdrivet mycket, men man märkte ändå att det var Copenhagen Fashion Week. På flera ställen i staden hade de enorma skärmar (utomhus of course) där de direktsände modevisningarna. Kul idé! Och eftersom att L'oréal sponsrade modeveckan så kunde man också bli sminkad på flera ställen, men om det var gratis eller inte tog jag aldrig reda på..

Klädsel: För min egen del var det tunna klänningar och ballerinor som gällde, svalast (det var sjukt varmt och kvavt) och bekvämast att gå i. För alla andras del (alla danskar alltså) så var klädseln of course varierande (även om många verkade ha fastnat för tights, heels och gigantiska väskor), men en färg var starkt överrepresenterad; kleinblått. Inte mig emot i och för sig..

Fundering: Under tiden vi var i Köpenhamn var det ungefär en miljon scouter där samtidigt. Jag skojar inte! Man såg dem överallt, var man än gick så var det en scout med sådan där scoutsjal på sig. Varför? Typ scouternas världsmöte i Köpenhamn eller vad?

Avundsjuka: Alla snygga, men åh så dyra, väskor. Både i affärerna (ge mig ett presentkort på tiotusen på Mulberry please) och på folk som gick förbi (som tjejen som hade en huge, röd skinnväska som hon bar så fint, så fint till en i övrigt svart outfit.) Buhu! Nej, det var definitivt helgens i-landsproblem.

Kommentarer
Cassandra

Skönt att du är tillbaka, har saknat uppdateringar! :D

2007-08-13 @ 14:09:11
URL: http://Unikacassandra.blogg.se
Malin

Naw, vad snäll du är :) Tycker att det är skönt att vara tillbaka, då hinner jag ju läsa alla dina blogginlägg :D

2007-08-16 @ 00:22:17
URL: http://www.mln.webblogg.se
lizzy

jag tycker också att det är skönt att du är tillbaka, ska jag vara ärlig så är du nog bland dom roligaste bloggarna jag vet :) jag har vart lite seg på att kommentera i din blogg nu, har haft annat för mej men det är verkligen kul att du är tillbaka :)

2007-08-24 @ 11:37:51
URL: http://lizzzien.blogg.se
Malin

Gud, tack så jättemycket! Du anar inte hur glad jag blir! :D Detsamma förresten! Har varit lite seg att kommentera i din blogg också nu när jag varit borta så mycket, men nu ska det bli annorlunda! :)

2007-08-24 @ 16:42:34
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback