Sex and the City 2

Kom nyss hem efter att ha varit och sett Sex and the City 2. Den var... inte riktigt vad jag väntat mig, men helt okej ändå. Men den slog varken den första filmen eller serien. Karaktärerna var lite för dragna till sin spets, skämten kändes ofta lite för påklistrade och filmen gick i princip ut på att driva med islam och den arabiska kulturen i allmänhet. Visst, den var rolig stundtals, och jag som älskar SATC tyckte verkligen att det var kul att se tjejerna igen (och alla kläder!), men handlingen var för spretig och det hela kändes liksom inte genuint. Trist. Så även om jag skulle älska ännu en film tror jag inte att det går att få ut så mycket mer ur SATC-konceptet, det tog stopp här helt enkelt.


Nu lät jag otroligt anti filmen här, men den var verkligen rolig i vissa stunder och jag (och resten av publiken) skrattade högt flera gånger. Det är så kul att gå på bio under premiärhelger tycker jag, alla i publiken är liksom med och busvisslar och garvar och applåderar om vartannat. Och eftersom att det var just premiärhelg fick alla i publiken också en varsin goodiebag med ett nummer av DV Mode, en chokladkaka från Anthon Berg och en flaska Vitamin Guard från Friggs. Det gillas! Nu håller mina ögon på att falla ihop av sig själva, så nu blir det sova som gäller. Sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback