Bara en vecka kvar nu!

Om exakt en vecka befinner jag mig i New York City! Jag vet att jag tjatar, men det här är en dröm som går i uppfyllelse för mig. Tror att det kommer bli helt fantastiskt! Vi kommer verkligen ha fullspäckade dagar eftersom det finns så otroligt mycket att se, uppleva och göra, men det är som det ska vara.


Har gjort en lista på vad jag vill se, som bland annat inkluderar klassiker som Empire State Building, New York Public Library och Guggenheim Museum; men också Carrie Bradshaws trappa, Greenwich Village, Magnolia Bakery och Pastis. Plus att jag gjort en milslång lista med alla affärer jag vill besöka och tillhörande adresser. Jag är ett listfreak helt enkelt, men man sparar faktiskt en hel massa tid på att skriva upp vad man vill göra, hur man tar sig dit, vad det kostar osv. Lägger upp min lista här sen när den är färdig, så kan andra inspireras och få nytta av den ockå. 

Men nu undrar jag - ni som har varit i NYC eller känner någon som varit där, har ni något som jag absolut inte får missa? En plats, en affär, en restaurant - vad som helst. Tacksam för alla tips!

Kommentarer
Olivia

Jag skulle absolut tipsa om Brooklyn Bridge, skithäftigt att gå där och se hela Manhattans skyline. Central Park tycker jag du ska ta många promenader i. Vad gäller shopping så tycker jag du ska gå till Charlotte Russe, jättebillig affär med riktigt snygga kläder. Hoppas du får det fabulous där borta!

2010-08-27 @ 19:38:35
My Beauty Secrets

åh vad avunsjuk jag blir, jag vill med till new york :D

2010-08-27 @ 20:07:07
URL: http://mybeautysecrets.blogg.se/
AMANDA FALK

Ååh jag vill också till NY och kolla på alla gossipgirl-platser ;-)

Sv: Sorry för så sent svar, men tack snälla :D

Ha en fortsatt grym lördagkväll/natt!

2010-08-29 @ 00:13:27
New yorker

när det gäller skor är bakers, aldo och steve madden bra, men det kanske du redan hade koll på :)) annars tycker jag inte du ska missa mysiga promenader i the village, såå fantastiskt. och magnolia bakery!! ligger ett på bleecker st. inte långt från carries trappa

2010-08-29 @ 15:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback