Anxiety

Jag har trivts helt okej på mitt gymnasium sen jag började. Lärarna är okej och klassen är okej. Men jag har inte kunnat se mig själv gå där i tre år, det känns verkligen inte som min typ av skola. Igår eftermiddag fick jag reda på att jag kommit in på en av mina bästa kompisars skola. Hade ställt mig i kö dit för länge sen bara ifall att jag skulle vilja byta. Och nu när jag fått chansen vet jag verkligen inte hur jag vill göra. Det gymnasium jag går på nu är ett "fint" gymnasium, ett som anses bra och som har höga intagningspoäng. Min kompis gymnasium är inte alls ansett lika "fint" eller bra, men lokalerna är superfina och nyrenoverade, lärarna säger hon är bra och klassen likaså.

Men jag vet verkligen inte hur jag ska göra. Man vet vad man har, men inte vad man får. Ska jag hoppas på att det blir bättre där, eller nöja mig med den skolan jag ändå trivs helt okej på? Ett dilemma med tillhörande ångest.
Nä, nu ska jag fundera vidare, måste ha bestämt mig inom en timme (!), behövde bara skriva av mig lite.


Kommentarer
evelina

du går på kungsholmen nu va? :) har hört att det är många som inte trivs där... :/ vad är det här för gymnasium?

2008-10-09 @ 12:34:59
URL: http://babylisss.blogg.se/
Malin

Sv: tack så jätte mycket, det känns liksom inte som verklighet, känns som att han bara är borta för ett tag.



Du gör ju precis som du vill, att vara med din bästa kompis är ju ett +, men kan ändå liksom bli mer prat på lektionerna än jobb. Iallafall för mig som går i samma klass sommin bästis. Hoppas de går bra iallafall! Kram

2008-10-09 @ 17:34:46
URL: http://baramaalin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback