Sommardoft (dagens i-landsproblem)

Över 12 grader idag mitt på dagen - I like! Har ätit brunch och druckit smoothies med E i solskenet hela förmiddagen, hur mysigt som helst! 

Nu när det äntligen, äntligen, äntligen börjar bli varmt igen, och sommaren närmar sig, så har jag återigen inlett en jakt på en ny sommarparfym. Nåja, försökt att inleda i alla fall. Gillar verkligen min Be Delicious, men jag har kört på den ett bra tag nu, så det känns som att det är dags för något nytt.
Image Hosted by ImageShack.us

Men trots att jag vid ett oräkneligt antal tillfällen verkligen haft de allra bästa intentioner att lukta mig igenom hela Åhléns Citys parfymavdelning och hitta den där perfekta doften, så har det aldrig blivit av. Det finns helt enkelt alldeles för mycket parfymer, och alldeles för lite tid att lukta på dem, haha. Därför undrar jag nu - har någon där ute något tips på någon somrig, lätt parfym som luktar... gott? Eller som ni åtminstone tror luktar gott? Känns som att det blir lättare att börja leta om man i alla fall har något att gå på :)

Kommentarer
Cassandra

Svar Man tackar, är själv helt kär i blommigt just nu :) Jo, ballerinorna fanns i flera, flera andra färger, typ fem till tror jag :) Det var ganska starka färger, som gul och grön, men dom var sjukt snygga de med :)

Jag tycker Victor and Rolf Flowerbomb är dne ultimata sommarparfymen, dock är priset inte det samma :( Men har du pengar över kan du köpa den och lukta dig lycklig :)

Kram :*

2008-04-20 @ 18:45:47
URL: http://Unikacassandra.blogg.se
amelie

åh jag får ångest av att alla har njutit av vårdagen medans jag har suttit hemma och typ stirrat på min vägg. håller med cassandra, flowerbomb luktar helt underbart, har den själv faktiskt. annars gillar jag kylie minouges.

2008-04-20 @ 21:24:14
URL: http://ameliehh.blogg.se
Linn

Escadas sommarparfymer luktar underbart!

2008-04-21 @ 19:18:45
URL: http://lajn.webblogg.se
Clara

Ja, det är vwrkligen sant! Jag älskar den där be delicious, har den själv men du kan ju tästa vanilla, luktar god vanilj eller kanske eller kanske någon parfym som luktar blommor, du kan ju alltid fråga i affären om någon speciel lukt;)

2008-04-21 @ 20:21:18
URL: http://Strawberrytree.blogg.se
Malin

Cassandra: Ja just ja, den luktar riktigt gott har jag för mig :) Måste gå och prova! Fast priset är som du säger lite i överkant, tror att den kostar runt 500:- för 30 ml... Kram!

Amelie: Får också ångest av att sitta inomhus när det är soligt, även om det är soligt varje dag i flera veckor, haha. Måste verkligen lukta på Flowerbomb igen, och Kylies också :) Tack för tipsen!

Linn: Ja, det har jag för mig att de gör, och sen så är de ju inte så dyra heller :)

Clara: Det ska jag göra om jag inte hittar något :) Tack för tipsen :)

2008-04-26 @ 22:05:15
URL: http://www.mln.webblogg.se
mathilda

min nya älskling - marc jacobs - daisy. helt underbar doft, sötaste flaskan du kan tänka dig. och såklart är V&R flowerbomb också mysig.

2008-05-03 @ 22:11:30
Malin

Daisy har jag faktiskt aldrig luktat på, men det måste jag verkligen göra så fort som möjligt :) Tack för tipset!

2008-05-17 @ 00:28:27
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback