Malin testar - L'Oréal Double Extension Beauty Tubes

Nu har jag provat L'Oréals Double Extension Beauty Tubes i ett par dagar, och det känns som att jag kan bedöma den rättvist. Så, här kommer min recension:
Image Hosted by ImageShack.us
Jag har aldrig i hela mitt liv förut haft en mascara som verkligen sitter som berg, (inte minsta lilla korn trillar ner, vilket leder till att man slipper äntligen den gråa pandalooken som man brukar få efter en heldag, (även om man inte haft minsta lilla vattendroppe i närheten av ögonen) men samtidigt är så otroligt lätt att få bort. Skölj ögonen med lite varmt vatten, och sedan är det bara att dra av "tuberna" som skapas runt fransarna. Dessutom får man, precis som reklamen utlovar, verkligen en otrolig längd på fransarna. Eller otrolig och otrolig, med mina mellanlånga ögonfransar är det väl svårt att skapa någon otrolig längd; men de blir åtminstone mycket längre än vad de brukar vara.

Dock finns det (tyvärr) inte bara positiva sidor med den här mascaran. Den ger, i alla fall inte på mig, någon som helst mer volym på fransarna än den man har naturligt. Stort minus för min del, eftersom att det inte alls är lika kul med längt utan volym. Dessutom tycker jag att det är väldigt svårt att applicera mascaran utan att få klumpiga och ihopklibbade fransar, vilket jag verkligen vill undvika i största möjliga mån. Det går säkert att få fina separerade fransar om man håller på och pillar med torra mascaraborstar och grejer, men det har jag verkligen inte tid med på morgonen.
Image Hosted by ImageShack.us

Trots dessa minus ger jag Double Extension Beauty Tubes starka tre av fem poäng. Den håller trots allt vad den lovar - längd, hållbarhet och enkel borttagning - och det är inte vanligt i den djungel av mascaror som finns idag. Men, min jakt efter den perfekta mascaran slutar tyvärr inte i och med Double Extension Beauty Tubes.

Kommentarer
Clara

hahah, Ja det var kul! Men ibland hade man inget att göra så då var det bara att läsa EllE;P ha det bra!

2008-04-10 @ 22:37:20
URL: http://Strawberrytree.blogg.se
Clara

Jo man passar nog bäst i de man är född med, men blont ja de var fint;)

2008-04-10 @ 22:38:32
URL: http://Strawberrytree.blogg.se
Malin

Clara: Haha, men det låter ju bra ändå :D Skulle också vilja praoa där! :) Ja, precis, i de allra flesta fall passar man bäst i sin naturliga hårfärg eller några nyanser ljusare eller mörkare :) Detsamma!

2008-04-10 @ 22:47:36
URL: http://www.mln.webblogg.se
Emelie

fin blogg du har,!

2008-04-11 @ 10:01:35
URL: http://meelii.webblogg.se
Malin

Tack! :D Detsamma förresten :)

2008-04-11 @ 14:36:03
URL: http://www.mln.webblogg.se
evelina

vill tipsa dig om diorshow! köpte den för första gången i höstas och har bara köpt den igen och igen.. vill aldrig mer gå tillbaka till budget mascarorna! jag kan ha den här mascaran utan minsta lilla "korn" under ögat efter en heldag, den är lätt att applicera och ger volym! en supermascara! enda minuset är väl priset men det är stora förpackningar (10 ml)! värt det!

2008-04-11 @ 17:48:32
Malin

Tack för tipset! :D Som du säger kostar den ju en del, men det är det absolut värt om den är så bra som du säger :) Blir nog nästa mascaraköp!

2008-04-11 @ 18:01:19
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback