Jag missbrukar sjukhusserier

På väg hem från skolan hade jag och M en spännande (hömhöm) diskussion om serier. M tycker bäst om kriminalserier (hon är addicted to Navy CIS) medan jag gillar sjukhusserier bäst. Cityakuten är min all time favourite (kanske för att jag följt serien så länge), tätt följt av House och Greys Anatomy. Vet inte vad det är som gör att jag är så beroende av min sjukhussåpor. Jaja, mig gör det inget i alla fall. Just nu sitter jag och knarkar Extra Pastilles i smakerna Licorice Lime och Dragonfruit. Har fått riktigt ont i magen (även om det inte är något emot vad S hade idag när hon ätit fem av några tabletter hon hittat i en gammal väska hemma hos sig. Hon trodde det var halstabletter. När jag läste på förpackningen stod det "Förtär max tre tabletter per dag. Laxerande effekt." Haha, gud vad vi skrattade. Ännu mer när vi upptäckte utgångsdatumet, första januari 2000. Oh my. Men jag har pratat med henne nu och hon mår bra.) En fråga innan jag slutar och börjar städa mitt rum (som jag lovade mig själv att göra igår), HUR ska man veta hur mycket 2 msk smör är om man inte använder flytande? Varför kan de inte bara skriva i gram så att man fattar? Ska jag liksom ta smör och trycka ner det i ett mått eller?

Image and video hosting by TinyPic
Cityakuten, Greys Anatomy och House. Vilken serie gillar du bäst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback