Breaking News

Image and video hosting by TinyPic
- Just nu måste some kind of Juicy Tubes-rekord pågå. Det säljs hela elva Juicy Tubes i minuten (!) världen över. Efter lite snabba (hömhöm) slag på miniräknaren vet jag att på ett år går det 31536000 minuter, om då elva Juicy Tubes á 15 ml köps varje minut så betyder det att 5203440000 ml (5203440 liter) Juicy Tubes förbrukas per år. Det är mycket. Exakt 346896000 tuber. Om varje tub kostar cirka 190:- så tjänar Lancôme ungefär 65910240000 kronor bara på sina Juicy Tubes per år. Haha, en rapport från mattegeniet aka jag ;)

- Svenska Sara Strands märke POP Beauty lanseras nu i alla Kicks butiker (nej, ingen särskrivning, menar Kicks butiker och inte Kicksbutiker.) Märket beskrivs som en makeupserie för en bredare publik, "Pop tar fram en look där du går från alldaglig till det där lilla extra" säger hon själv om sitt märke. Själv är jag såklart sugen på att prova, färgerna är helt underbara, och jag tror att kvaliteten är super. Dock tycker jag att förpackningarna känns lite billiga på något sätt, typ H&M. Men det kanske bara är jag, har i och för sig inte sett produkterna "på riktigt" än heller, så jag ska nog inte säga något ;)

- Nu har budgetmärkenas vårlooker börjat trilla in. Två av dem är Lumenes och IsaDoras. Lumenes färger är fina, men känns inte speciellt "nu", mer något som man skulle kunna ha året runt, mer alldagligt liksom. IsaDora får däremot in en fullträff när det gäller metallicskuggor och korallfärgade läppar. Dock tycker jag att modellerna för båda märkena ser helt hemska ut. Visst, Lumenes makeup är fin, men ögonbrynen? Och IsaDoras modell ser ju ut som en vaxdocka, inget liv i ansiktet. Läskigt!

Nu väntar en spanskauppsats på hundra ord (inte mycket om man jämför med den här texten som vår spanskalärare lagt ut på skolans hemsidad för att vi ska översätta den som träning inför provet (Islänsk, rökande häxa på spanska liksom. Ehh? Hur bra tror han att vi är egentligen?) och längtan efter nästa avsnitt av Cityakuten (de kan ju inte bara sluta ett avsnitt sådär!) Imorgon är det sovmorgon och start på det nya temat. Over and out.


Kommentarer
lizzy

herregud det är verkligen många som köper Juicy
Tube, är den så bra ? :D

2007-03-13 @ 07:03:49
URL: http://lizzzien.blogg.se
Malin

Haha, tydligen, blev jätteförvånad när jag fick höra hur många det var ;) Jag vet faktiskt inte, har aldrig ägt ett Juicy Tubes, bara lånat av kompisar och så. Det är väldigt klistrigt ;)

2007-03-13 @ 08:32:51
URL: http://www.mln.webblogg.se
Linda

Haha, är du bra på matte...?

2007-03-13 @ 12:37:47
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
Linda

Haha, är du bra på matte...?

2007-03-13 @ 12:38:20
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
Malin

Haha, nej, inte speciellt, har VG i matte just nu ;) Använde miniräknare till att räkna ut allt, och om man vet hur mycket en Juicy Tube innehåller, hur många det säljs per minut och hur mycket en tub kostar så är det inte alls svårt att räkna ut allt det där ;) Det är där med mattegeniet var bara ett skämt, jag är VERKLIGEN inte mattegeni, haha x)

2007-03-13 @ 12:48:49
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback