Skolan

Kom hem från skolan för ett tag sedan, andra skoldagen på året. Känns helt okej faktiskt, vi har nästan inga läxor, väldigt lugna lektioner med lite jobb och så var det ju såklart kul att träffa allihop igen (kliché, jag vet, men det är verkligen sant) Plus att vi har en ny spanskalärare, Pedro, som tycker att Shakira är sexig. Han gillar Hips Don't Lie. Han är cirka 60 år. Han skiljer sig lite från resten av våra lärare om man säger så. Eller han och min dansande SO-lärare kanske har något gemensamt.

Ikväll ska jag och J hitta på något tillsammans, men det blir inte förrän runt sex-sju. Så tills dess ska jag läsa lite bloggar, äta mat och läsa Jane Eyre som min svenskalärare tyckte att jag skulle läsa. Hm. Ingen Gossip Girl direkt. Eller någon av mina andra älskade chicklitts. Varför kan man inte få som uppgift att läsa såna böcker i skolan istället? Jane Eyre liksom? Blä. Kanske börjar på den någon annan dag istället.


Kommentarer
Fanny

Hmm, Jane Eyre är inte så dålig iaf ;) JAG DÅ, min svaenskalärare tvingar mej att läsa "Krig och fred" av Tolstoj. :P

2007-01-10 @ 19:50:04
URL: http://fannie.blogg.se
Malin

Vilken tur :) Jag har bara läst typ tjugo sidor än så länge, så jag har ingen åsikt om den än ;) Stackars dig, den verkar ju hur tråkig som helst. Nästan tråkigare än Röda rummet. Nästan. Min svenskalärare är ganska "snäll" som tur är, hon kommer inte tvinga oss att läsa böcker som Brott och Straff, Krig och Fred, Röda Rummet och Hemsöborna. Det får bli på gymnasiet/universitetet ;)

2007-01-10 @ 19:55:56
URL: http://www.mln.webblogg.se
Isabelle

haha, kul spanskalärare ;)
vilken skola går du i?

2007-01-11 @ 17:40:44
Malin

Haha, jag vet ;) Han är.. speciell ;D
Menar du var min skola heter eller? :)

2007-01-11 @ 18:06:20
URL: http://www.mln.webblogg.se
Isabelle

haha, en spanskalärare som gillar shakira ;D
ja ;)

2007-01-11 @ 18:40:20
Malin

Jag vet, han är annorlunda ;D
Jag vill helst inte säga namnet på den, då kan du lätt ta reda på precis vem jag är :) Och det vill jag helst inte ;)

2007-01-12 @ 15:31:44
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback