Tre önskningar

Är grymt trött efter en lång, lång spanskalektion och en ännu längre fysiklektion. Plus ett antal fler lektioner och en lunch bestående av broccolisoppa och bönsymfoni (yes, det stod så i matsedeln. Bönsymfoni. Undrar vem som skriver den egentligen.) Kort sagt, mitt humör är inte på topp. För att muntra upp mig själv lite har jag tittat runt på lite webshoppar, och kommit fram till vad som står överst på önskelistan just nu (förutom en miljard kronor och världsfred såklart.) Smink. I mängder. Det här är min topp tre på vad jag helst skulle stoppa ner i sminkväskan just nu.
Image Hosted by ImageShack.us
- Yves Saint Laurent's Palette Esprit Couture: Det stavas p e r f e k t i o n. Den här fullkomligt underbara paletten från YSL är ungefär vad paljettpaletten (jobbigt ord) från Chanel var i våras - fast bättre. Är den inte helt underbar? Så fin. Skulle gärna ha en av varje färg, men om jag var tvungen att välja skulle jag nog ta den med den gräddvita rosetten. Synd på priset bara, 450:- känns lite väl dyrt, även om det är haute couture i sminkform..

- Jelly Pong Pong's Chic Shine: Jag måste seriöst vara den enda som inte provat krämrouge än. Även fast jag gänra velat, så har det helt enkelt inte blivit av. Men nu så. Har siktat in mig på den här söta lilla asken (med betoning på lilla, den är är verkligen minimal!) med det hypade rouget, och nu duger inget annat. Kände på det på Pashion Cosmetics i SOUK-gallerian, och fastnade direkt. Så, Chic Shine, förbered dig på transport hem till mig. Snarast.

- Lancôme's Baume Baiser: Var inte sådär överdrivet intresserad av läppbullen första gången jag såg den, men när jag verkligen fick tid att känna på den så tog ha-begäret över. Det här läppbalsamet/skira glosset är precis så bouncy som det beskrivs. Känns som att trycka på en skumgummiboll, men med skillnaden att hela bollen faktiskt är gjord av läppbalsam. Och lukten sen. Helt underbar! Nej, i dagsläget har jag inte något emot att betala 200:- för den här. Inte alls.

Kommentarer
Cassandra

Jag har faktiskt heller aldrig provat cremerpuge (okej här ljög jag lite, men ändå :P).
Body shop har ett jättebra som är liskom som en läppstifshylsa. Är billig och ej djurtestad! Ett billigare alternativ helt enkelt :)

2007-08-27 @ 19:46:55
URL: http://Unikacassandra.blogg.se
J

body shops produkter är numera djurtestade :/ lancôme har köpt upp de.

2007-08-27 @ 21:02:01
URL: http://memorial.bloggspace.se
Malin

Cassandra: Hahaha, om du har provat måste du ju berätta, är nyfiken ju! Vad provade du? Vad tyckte du? ;) Hm, har aldrig testat den (i affär alltså), men kollade deras hemsida, och det lät bra! :D Fast Chic Shine kostar bara 20:- mer, så jag för överlägga lite med mig själv där ;) Tack för tipset iaf! :)
J: Har hört det också, dåligt! Fast om jag inte har helt fel så var det väl L'oréal som köpte upp Body Shop? Fast jag kanske kommer ihåg fel.. :)

2007-08-27 @ 23:14:57
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback