My wardrobe

Ibland kan jag få sådana där ryck när jag bara vill göra om mitt rum totalt. Igår fick jag some kind of ryck och bestämde mig för att jag ville göra om min garderob helt. Eftersom att jag inte har någon lyxig walk-in-closet utan en helt vanlig, tråkig garderob så fanns det kanske inte sådär jättemycket att göra om, men ändå. På hyllorna som sitter längst upp i min garderob så tänkte jag ha rosa förvaringsboxar i olika storlekar, och så tänkte jag köpa krokar att hänga smycken på, köpa nya galgar (alla ska vara likadana, inte en miljon olika sorter som jag har nu), flytta om trådbackarna (inte så snyggt, men praktiskt), rensa ut all skit ur garderoben (typ kläder jag inte använt på fem år och mina gamla dockkläder som fortfarande ligger kvar där. Typ.), flytta om hyllorna och köpa lådor att lägga skärp och dylikt i. Typ det. En hel del egentligen nu när jag tänker efter.

Fatta vad störande, det fanns typ en miljard exemplar (bilden i mitten) i den storleken jag ville ha, men nähä, dem kunde jag minsann inte köpa, för det var ju "skyltexemplar". Of course.

Sagt och gjort, idag åkte vi till IKEA för att köpa alltihop. Och där var dem, de fina rosa lådorna jag ville ha! Men, sorry Malin, de fanns bara i en enda storlek. Resten var slutsålt. Jag ville ha tre olika storlekar. Skit. Det andra som jag ville ha hittade jag dock, fina krokar, fina galgar (inte så jättefina egentligen, men jag har planer på att köpa rosa eller gräddvitt sidenband och knyta små rosetter längst ner på själva stålgrejen, nya trådbackar fanns (även om de var grå istället för vita.) När jag kom hem rev jag ut allt ur garderoben och jag säger bara det, you would not believe me om jag skrev upp allt som fanns däri. Nu har jag kommit ungefär halvvägs, och mitt rum ser ut som ett bombnedslag. Bokstavligen. Men, det är bara att fortsätta. Bilder kommer så fort jag är klar såklart, men det kommer nog dröja ett tag eftersom att resten av storlekarna på de rosa boxarna inte kommer in förrän i vecka 33. Men okej. Det blir nog bra. Nu ska jag fortsätta. Hm.

Kommentarer
Cassandra

Usch, vad irriterande! Hoppas dom får in dom snarast!

2007-08-04 @ 12:45:11
URL: http://Unikacassandra.blogg.se
Linda

Men det går nog bra.. Förhoppningsvis.. ;-)
Jag älskar att hålla på och fixa i min garderob, och städa mm. Ingen aning vrf! :P
Sommarkramar från Linda

2007-08-04 @ 18:02:33
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
lizzy

haha sånadär ryck kan jag också få ibland ;) en dag fick jag lust att göra om mitt rum helt så då for jag på ikea och köpte en ny matta, gardiner, kuddar, en hylla, nytt överkast.. haha ja du fattar grejen. det är tur att man har pengar i såna tillfällen (fast lite lyckades jag tigga av papsen) ;) och för nån dag sen var jag och köpte en ny tapet så nu ska jag tapitsera om min fondvägg.. haha, så efter den här sommaren är nog mitt rum helt annorlunda än tidigare haha ;) det blir nog jättesnyggt med dom där rosa lådorna längst upp i garderoben btw :)

2007-08-05 @ 14:44:32
URL: http://lizzzien.blogg.se
amelie

det där med rosetter på galgarna lät så gulligt så jag gjorde likadant! haha det blev så mycket roligare då :D

2007-08-05 @ 23:00:06
URL: http://ameelie.blogg.se
Malin

Cassandra: Jag vet, så störande :( Ville liksom göra iordning allt på en gång, och så står det där och är halvfärdigt ;)
Linda: Hahaha, det hoppas jag också ;) Jag hatade det förut, just för att jag hade så mycket skräp däri, men jag tror att när jag är färdig kommer jag inte kunna sluta fixa med den ;) Kram, Malin
Lizzy: Vad kul :D Haha, ja, det är bra med mycket pengar när man får ryck, fast jag lyckades få mamma att betala ;) Ditt rum blir säkert skitsnyggt, kanske man kan få se en bild på hur fint det blev när du är färdig? :) Hoppas det :D
Amelie: Vad kul att det blev bra :D Själv har jag inte orkat åka iväg och köpa band än, men jag ska försöka göra det så snart som möjligt ;)

2007-08-07 @ 10:53:51
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback