Gårdagens shopping

Guess what? Igår när jag och mamma var på tunnelbaneperrongen på väg hem kom en tjej (typ 25-30-årsåldern) fram till mig och presenterade sig som Sabina från Stockholmsgruppen. Hon gav mig sitt visitkort och förklarade att hon slutat jobba, så hon hade ingen kamera med sig som hon brukade ha, så hon kunde inte fota mig direkt, men hon undrade om jag var intresserad av att eventuellt börja jobba hos dem som modell, och att jag i så fall skulle skicka ett mail till henne med en helkroppsbild och en ansiktsbild (tror jag), plus lite andra uppgifter som längd och sånt, så fick vi se om det blev något av det. Blev helt chockad (jag menar varför fråga mig), så jag uppfattade inte riktigt allt hon sa (måste maila och fråga om det där med bilderna, fattade inte riktigt hur de skulle vara.) Även om det inte blir någonting alls av det, de kanske inte alls tycker att jag blir bra på bild, så var det ju ändå roligt att en modellscout kom fram och frågade. Hela den här texten blev väldigt rörig av naturliga skäl ;) Men nog om det, vad blev shoppat igår?
Image Hosted by ImageShack.us

Jo,  en svart kofta, ett svart skärp i fårskinn utan hål (great, eftersom att jag ha det typ var jag vill då), en söt bh och en röd, stor väska. Allt från H&M. Nöjd, men jag är inte säker på att jag ska behålla väskan och skärpet, så nu måste ni hjälpa mig. Beslutsångest = stor. Behålla eller inte?

Kommentarer
omg

gud vad kul! grattis! för nån vecka sen hände samma sak mig, fast dock med en betydligt mindre proffsig agentur hahaha... men jag ska ändå gå på provfotografering hos dem, det skadar ju inte ;) men är iaf jätteglad för din skull!

2007-08-17 @ 23:29:32
URL: http://ohmygosh.webblogg.se
Cassandra

Gud, vad NAJS! Samma sak hände muin storasyster, haha.
Grattis grattis grattis! Gud vad jag är (avundsjuk) glad för din skull! Det händer ju bara en gång in a lifetime, så du borde ta chansen! Grattis åter igen.
Och angående väskan/skärpet, VERKLIGEN en keeper! :)

2007-08-19 @ 08:19:32
URL: http://Unikacassandra.blogg.se
Malin

Omg: Tack! :D Grattis till dig själv också, även om den kanske inte var lika proffsig så går det ju lika bra, bara den är seriös :) Nej, precis, det skadar ju inte :) Tack, jätteglad för din skull också!
Cassandra: Tack så jättemycket :D Skulle vara så kul om det blev något av det, men modellscouten hade som sagt ingen kamera med sig, och kunde inte fota direkt, så om jag skickar in bilder, och så gillar hon dem inte alls och tycker jag är skitful, så blir det ju liksom ingenting.. :( Fast hoppas kan man ju alltid :D Du blir ju verkligen jättebra på bild, kanske du ska mejla bilder till någon agentur och se vad som händer? Jag vet att du är rätt kort, men om man är folkmodell så spelar längden ingen roll, bara man inte är blyg och gillar att stå framför kameran :) Tack igen! :) Tror att jag bestämt mig för att behålla båda, det enda jag funderar på angående väskan (som inte syns på bilden) är om den ser plastig ut, det är ju liksom 198-kronors skinnimitation från H&M.. ;) Tack för hjälpen! :D

2007-08-19 @ 18:20:12
URL: http://www.mln.webblogg.se
Joy

herregud, grattis! jag tycker att du ska kontakta personen som kom fram till dig! absolut! och den röda väskan tycker jag du ska behålla ;)

2007-08-21 @ 11:13:21
Malin

Tack så jättemycket :D Jag har mejlat henne, men tyvärr inte fått något svar än, så jag ska försöka ringa imorgon istället :/ Tror att jag ska behålla den, den är ju bra dels för att den är röd (har bara svarta och bruna väskor annars) och dels för att den är så pass stor som den är, och det behövs verkligen om man tänker på all skit som jag släpar omkring på ;) Tack för hjälpen!

2007-08-21 @ 22:18:38
URL: http://www.mln.webblogg.se
lizzy

åh gud vad kul altså :) och jag tycker att du ska behålla den röda väskan och skärpet. jättefint allihop förästen :)

2007-08-24 @ 11:35:59
URL: http://lizzzien.blogg.se
Malin

Ja, jag hoppas verkligen att jag får börja jobba där, men den chansen är ju pytteliten, men man kan ju som sagt alltid hoppas :) Har bestämt mig för att behålla båda två, tack för hjälpen! :D
Tack så jättemycket! :)

2007-08-24 @ 16:37:48
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback