Breaking News

Image Hosted by ImageShack.us

- Förra året var det Carin Rodebjer, och i år är det Lars Wallin. Jag pratar förstås om årets Rosa Bandet-designer. 2006 bestämde man sig för att en känd, svensk designer skulle få designa ett nytt band varje år. Lars band är prytt av en kedja: "Jag utgick från själva symbolen från Rosa bandet och sedan valde jag att göra en kedja utav den. Känslan är att om man köper det här bandet bidrar man med en liten del som blir något stort i slutändan." Första oktober kommer bandet finnas ute i butik (till exempel Lindex, Apoteket, Ica och Pressbyrån), och det kommer kosta tjugo kronor. Själva bandet tycker jag inte är speciellt snyggt, men ändå, ett rosa band är ett rosa band - klart man ska köpa!

- IsaDora verkar gilla Dior. Eller i alla fall i deras läppglans på burk, Gloss Show. IsaDora verkar nämligen ha inspirerats lite väl mycket av Gloss Show när de utformade sitt "nya" gloss Crystal Lip Glaze. Okej, innehållet kanske inte är exakt detsamma (skulle gissa på att Dior har liiite bättre kvalité på sina grejer), men förpackningen är nästan precis likadan. Fyrkantig, platt burk (genomskinlig) med runt silverlock, innehållande ett läppglans. Inte för att jag säger att Dior på något sätt har patent på utformningen på sina läppglans - men hallå, lite kan man väl komma på själv. Hittar inga bra bilder, men kolla själv nästa gång du går förbi Kicks eller Åhléns. Hm.

- Make Up Store har sålt broschar sen en lång tid tillbaka, men nu har de börjat med något nytt - berlocker! Till hösten ska de börja sälja små miniatyrer av sina sminkproduker som man alltså ska kunna hänga i ett armband, halsband eller örhänge. Men om ni tror att man bara kan köpa dem hur som helst har ni fel, nej, inte förrän du köpt produkter från Make Up Store för en viss summa kan du få köpa en berlock. Nya berlocker kommer släppas varje månad fram till våren 2008. Kul idé säger jag, även om det blir alldeles för mycket med alla berlocker på (om man nu skulle lyckas köpa alla) så skulle jag gärna vilja ha ett med kanske en fem-sex stycken på. För nej, som den sminkjunkie jag är kommer det här inte gå att motså. Och jag som inte köpt något på Make Up Store på typ ett halvår. Hur ska det här gå?!

Bilden på handen och armbandet är lånad från Bjooti-Katarina.

Kommentarer
Joy

herregud vad sött armbandet var, fast det blir nog inte snyggt med för många berlocket!

2007-08-26 @ 12:21:03
URL: http://memorial.bloggspace.se
Malin

Visst är det!? :D Nej, precis, det blir verkligen alldeles, alldeles för mycket. Lite lagom ska det vara, då är det verkligen jättesött :) Kul att du skaffat nu blogg också!

2007-08-26 @ 17:04:41
URL: http://www.mln.webblogg,se
Joy

ja, jag blir sugen på att köpa ett själv, men det är lite störande att man måste köpa andra saker för att kunna köpa det, vilken fälla! ja, jag blir bloggsugen hela tiden, kan inte sluta blogga!

2007-08-26 @ 18:50:56
Malin

Eller hur, tycker också det. Okej att det kanske blir kul för de som handlar hela tiden där, men jag tänker inte handla för flera hundra där bara för att få möjligheten att köpa en berlock. Tror jag inte iaf, men man vet ju aldrig, hehe ;) Haha, jag vet hur det känns, skulle få värsta abstinensen om jag skulle sluta nu ;) Jättekul iaf att du börjat igen :)

2007-08-27 @ 23:03:44
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback