Malin testar: Dove Summerglow Body Lotion

Image Hosted by ImageShack.us

Produkt: Dove Summerglow Body Lotion i "Normal to Dark"
Färg: Första gången jag provade var jag inte alls noga med appliceringen, tänkte ändå att det inte skulle synas så mycket. Det gjorde det inte heller - första gången. Efter jag applicerat en till gång (dagen efter) så började en svag nyans av naturligt brunt synas. Färgen blev djupare för varje dag, precis som utlovat - perfekt! Men eftersom att jag från början var så pass slarvig med appliceringen så blev det bruna streck lite här och där (där det torkat in för mycket bodylotion), eftersom att det här trots allt är en brun utan sol. Men är man bara noggrann, har peelat sig innan och tvättar händerna efteråt så blir färgen fint brun och naturlig.
Hållbarhet: Smörjer man på varje dag så blir ju färgen bara mörkare och mörkare, men om man helt plötsligt skulle sluta smörja in sig så håller effekten i cirka 1-3 dagar, beroende på hur mörk färg du har. Exakt när den försvinner är svårt att säga eftersom att färgen inte blir så övedrivet mörk.
Konsistens: Helt okej konsistens, lite tjock kanske. Hade den varit aningen lösare hade den varit perfekt, lite drygare och enklare att smörja in sig med, men samtidigt inte för rinnig.
Pris: 49:50:- på H&M (som just nu säljer dem för 39:50:-, iaf här i Stockholm)
Torktid: Torkar in riktigt snabbt och lämnar inte efter sig någon kladdig hinna som vissa bodylotions gör.
Övrigt: Luktar fräscht och gott, inte för mycket eller för lite. Doften försvinner dock efter ett tag, vilket är bra, så att den inte konkurrerar ut parfymen som till exempel The Body Shops Body Butter har en förmåga att göra. Lotionen ger en också en mjuk och len hy, men inte mer än en vanlig lotion. Rekommenderar alla, hur ljus du än är, att välja "Normal to Dark" och inte "Fair to Normal". Jag är hur ljus som helst, och fick en alldeles lagom mörk färg av "Normal to Dark", tror inte att "Fair to Normal" syns alls lika mycket.
Betyg:Image Hosted by ImageShack.us
Fyra och en halv av fem. Lite drygare och lite mer mjukgörande så hade det varit full pott. Men det här är en fantastisk produkt, b.u.s och bodylotion i ett, och dessutom ett riktigt billigt pris; vad mer kan man önska sig liksom?

Kommentarer
lizzy

måste pröva den! :D

2007-04-06 @ 12:20:39
URL: http://lizzzien.blogg.se
Malin

Gör det, den är hur bra som helst :D

2007-04-09 @ 09:53:12
URL: http://www.mln.webblogg.se
Cassandra

Åh, jag älskar Dove sumer Glow!
Jag har normal to dark skin, oich den passar mej alldeles utmärkt! en får 4,5 C av mej med!
Kram

2007-04-11 @ 14:46:23
URL: http://unikacassandra.blogg.se
Malin

Den är bäst :D Eller nja nästan då, en femma tycker ju varken du eller jag att den var värd ;)

2007-04-11 @ 21:45:16
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback