En hel del vardagligt snack

Image Hosted by ImageShack.us
För ett par dagar sen var Jehovas Vittnen är och ville ha en liten "pratstund" med oss. När vi sa att vi inte var intresserade (vi är totalt oreligiösa, vi går bara i kyrkan på bröllop, dop och begravningar) så lämnade de en broschyr som beskrev hur man skulle få ett lyckligt familjeliv. Bland annat skulle "hustrun bidra till familjens lycka genom att hjälpa sin man att fullgöra sitt tunga ansvar. Gud gav mannen hustrun i syfte att hon skulle vara en hjälpare åt honom, som ett komplement till honom." Ofeministiskt, någon?

Idag har jag inte gjort så mycket, har gjort någon grej i Papier Maché med M på tematiden och halvsovit mig igenom en spanskalektion som bestod av Posessiva och Demonstrativa pronomen och fått tillbaka en del arbeten (Mvg på filmanalysen, engelskauppsatsen, engelskaföredraget och CV:n, och VG på min muntliga anslagsanalys. Woh!), legat och solat ute på gräsmattan med L & M, och åkt till Brommaplan och köpt jordgubbar med E & M. Nyss åt jag fruktsallad och läste en kallelse från tandläkaren. Klockan 08:05. En torsdag. Meaning no sovmorgon. Buhu. Fast iofs, imorgon får vi sovmorgon till nio fast vi egentligen börjar åtta, lärarna skulle på någon utbildning. Och så missar jag och E både engelskan och den dödligt tråkiga livskunskapen, eftersom att vi lovat att hjälpa till att måla en Carl von Linné i naturlig storlek till en utställning till biblioteket.

Min bildlärare: Elin och Malin, kulle ni kunna hjälpa till att måla klart det här? Annars hinner vi inte lämna in det till utställningen börjar. Det vore jättesnällt!
Jag och E: Hmm...
Min bildlärare: Men då kommer ni förstås att missa engelskan och livskunskapen imorgon.
Jag och E: Vi kan hjälpa till, absolut! Det går jättebra!

Haha, vad gör man inte för att missa ett par lektioner? Ikväll House och engelskaläxan som måste vara färdig imorgon (skjutit upp det för länge nu. Varför gör jag alltid det?) Over and out.

Kommentarer
M & L

Men herregud! Som om kvinnor är till för det!!

Haha, ja, vad gör man inte..

2007-04-25 @ 10:21:51
URL: http://nicesurprise.blogg.se
Linda

Man gör allt för att slippa lektion!

2007-04-25 @ 16:12:24
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
Malin

M & L: Nej, eller hur! Varför är kvinnan ett komplement till mannen och inte tvärtom? Helt sjukt ju! Haha, precis ;)
Linda: Haha, ja, verkligen ;) I slutändan visade det sig att vi fick slippa matten också! :D

2007-04-25 @ 19:40:32
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback