Det hänger på håret

Image Hosted by ImageShack.us
Vet att kollaget inte är det vackraste, men hav förbarmande, det gjordes för fyra månader sen.

Jag måste seriöst vara den tråkigaste personen i norra Europa när det kommer till hår och frisyrer i största allmänhet. När jag var yngre var det lugg som gällde, tills jag sparade ut den någon gång i trean-fyran. Sen hade jag kort hår ett tag, sen rakt hår med mittbena, ingen frisyr, ingen uppklippning bara rakt, tråkigt och blont. Sen gjorde jag ett ryck i sexan-sjuan och klippte upp håret och hade snedbena, och det men that's it. Jag har det fortfarande. Jag har aldrig färgat håret, aldrig tonat det, aldrig gjort slingor, aldrig haft riktigt kort hår eller någonting. Men nu ska det bli ändring (om jag inte fegar ur som vanligt.) Men jag behöver hjälp. E är den enda som har satt sig in i mitt hår, och hon tycker jag ska tunna ur det (kommer få lockigt hår då, just nu har jag bara som på bilden eftersom att mitt hår är för tjockt och tungt för att håret ska orka locka sig), men jag tycker om tjockt hår. Tror jag. Gud, det är så svårt. Så nu ber jag på mina bara (okej då, jeansklädda) knän till er där ute, hur ska jag klippa mig? Har ingen aning om vad som är trendigt och vad som är big nono just nu när det gäller frisyrer, och det här med färgning har jag verkligen ingen koll på. Bilderna ovan är från när jag klippte mig förrförra gången, men believe me, det ser likadant ut nu.

Kommentarer
Cassandra

Du har ju jätte fint hår!
Lyx med lockar!
Jag ska klippa mej snart, det bli tunn ligg med längre utåt tinningarna, ingen uppklippning någon annanstan än runt luggen.
I för sej är det inte alla som passar i så, du kanske borde klippa dej som du trivs?
Kanske spara ut det eller så?
Hoppas du hittar någon frisyr som passar dej!

Kram

2007-04-18 @ 07:48:28
URL: http://unikacassandra.blogg.se
Linda

Jag är absoluuuuuuuuut inte avundsjuk på dina vackra hollywood-lockar!!

2007-04-18 @ 10:13:06
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
lizzy

åh du har ju jättevackert hår :) jag tycker det är snyggt när man har uppklippt. då får man mer volym i det också (om du vill ha det förstoss). sen kan du ju göra någon het snelugg. det funkar alltid (om man passar i det såklart). men hoppas att du hittar en frisyr som du själv trivs i :)

2007-04-18 @ 19:01:03
URL: http://lizzzien.blogg.se
amelie

SHIT vilket perfekt hår du har! såhär lockigt, långt, tjockt, blont.. dockhår!
till sommaren är det ju fräscht med ljusare slingor.

2007-04-18 @ 20:53:46
URL: http://ameelie.blogg.se
Malin

Cassandra: Tack så jättemycket! Ditt hår är hur vackert som helst också! :) Det låter jättesnyggt, ungefär som min kompis gjort! Tål att tänkas på ;) Kram!

Linda: Och jag är absoluuuuuut inte avundsjuk på ditt skitsnygga och skitcoola hår!

Lizzy: Tack så jättemycket! :D Du också! Ja precis, uppklippt är snyggt, speciellt när man har så tungt hår som jag. Innan jag klippte upp det hade jag bara lite vågigt hår, knappt det, håret orkade inte locka sig :/ Snedlugg är jättesnyggt, har tänkt en del på det faktiskt. Det hoppas jag också! :) Tack för hjälpen :D

Amelie: Tack så otroligt mycket, du anar inte hur glad jag blir :) Ditt hår är skitsnyggt också, och måste dessutom vara snyggt blekt nu efter Marocko! :D Hm, bra idé. Ljusa slingor är snyggt! :D

2007-04-20 @ 21:20:14
URL: http://www.mln.webblogg.se
Joy

jag tycker att du ska "tunna ur det" de har jag gjort och mitt hår känns så mkt fräschare och snyggare! sen kanske du ska behålla det som det är? din hårfärg är ju så grymt snygg så jag skulle inte tona eller färga håret om jag va du :)

2007-04-21 @ 15:51:21
Malin

Tror att jag tänker göra det, nästan alla jag pratat med tycker också det :) Åh, tack! :) Tror inte det blir någon toning eller färgning heller faktiskt, så jobbigt att behöva färga utväxter och så, och toning blir ju inte så snyggt när den är halvt urtvättad :)

2007-04-26 @ 19:55:21
URL: http://www.mln.webblogg.se
Joy

Malin: tell me about it...måste färga mitt hår 24/7 känns det som :/

2007-04-28 @ 15:27:27
Malin

Det är liksom det som gör att jag inte vågat mig på att färga än.. fast jag vill ju prova :D

2007-04-29 @ 19:16:21
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback