Det gick inte så bra..

Usch, jag hatar det här. Man åker in till stan på världens bästa humör och är verkligen förberedd på att hitta världens finaste vårjacka och ett par underbart söta ballerinas, men när jag väl är inne och har kollat runt i ett par timmar så har jag inte hittat någonting. Har sett så många fina trenchar på folk, nästintill trenchperfektion, men ingenstans hittar jag någon att köpa själv. Vila hade en superfin - men i storlek Large. Det funkar liksom inte. Skulle kolla på femtonårspresent till A också, men det som jag och E tänkt köpa fanns ju såklart inte. Någon som har någon idé om vad man ska köpa i femtonårspresent till någon? Ballerinorna jag ville ha var slut i alla butiker jag var inne i, och shortsen från H&M som jag längtat efter fanns bara i blyertsgrått. Kikade även lite på IsaDoras nya serie med mineralsmink (som jag varit rätt inne på att köpa en foundation från, i.d blir för dyrt, och jag kan inte sno mammas hur länge som helst), men när jag väl provar lite på handen så är det glitterkorn i foundationen. Glitter! Som om man vill ha glitter i hela ansiktet? Okej på kvällen, men på dagen liksom? Runt två började min älskade (eller inte) huvudvärk komma tillbaka, så jag bestämde mig för att åka hem. Fick vänta i fyrtio minuter på bussen i Brommaplan. Kul! Not. Nej, idag gick det inte så bra, men jag har redan bestämt mig för att åka in någon mer dag i veckan. Kanske imorgon. Ska telefontrakassera alla Vilabutiker i Stockholm och kolla om de kan lägga undan "min" trench i rätt storlek. Well, nu ska jag läsa nya VR (alltid något bra) och äta glass. Och tycka lite synd om mig själv. Hur har eran dag varit?

Kommentarer
Linda

Nej, va synd om dig!
Det gick faktiskt bra för mig på stan, och jag hade också ont i huvudet, så jag tror vi gjorde alla ärenden på en halvtimma!

2007-04-02 @ 16:45:32
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
2007

det finns en underbart fin svart trench på åhléns! det är lite volym i den och dubbelknäppning. den kostar ifrsg över tusenlappen, men är verkligen värd att spana in! finns på åhléns avdelning wera. eller heter den så?

jag känner precis som dig, har inte hittat någon kofta som jag verkligen vill ha! allt känns så dyrt just nu :(

2007-04-02 @ 17:59:25
URL: http://noll7.blogg.se/
Malin

Linda: Det känns lite surt faktiskt :/ Vad kul att det gick bra, och speciellt att det gick så snabbt :D Det är ju hur skönt som helst, speciellt när man har huvudvärk :)

2007: Volym och dubbelknäppning låter underbart :D Tack för tipset! :) Ska kolla den så fort jag åker in till stan igen :D

Eller hur, man vet precis hur det man vill ha ska se ut, men så hittar man det aldrig! Eller så hittar man det och så är det alldeles alldeles för dyrt.. :(

2007-04-03 @ 00:29:32
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback